Lær at sælge – og nå de resultater, du ønsker

Lær at sælge – og nå de resultater, du ønsker

Lær at sælge

Salg er kunsten at opbygge tillidsfulde relationer og imødekomme kundens erkendte og uerkendte behov. Og det er noget, alle kan lære.

Mange tror, at salg er svært eller at sælgerrollen kræver, at man er villig til at manipulere eller sminke sandheden. Virkeligheden er en helt anden. Salg behøver hverken at være svært, mystisk eller manipulerende. Det gode salg hviler på dyder som integritet og ærlighed samt faglig og personlig kompetence, og enhver, der arbejder med salg, rådgivning eller relationer, må have disse værdier i sin værktøjskasse for at opnå succes.

Hvornår er du sælger?

Vi forbinder ofte sælgertitlen med en person, der sælger et konkret produkt, fx en bil eller en vaskemaskine. Men i virkeligheden indgår mange af salgets elementer også i de arbejdsopgaver, vi normalt ikke forbinder med salg. De byggesten, salg består af, har vi nemlig brug for hver eneste dag. Det er byggesten som at kunne lytte, samarbejde, afkode behov, kommunikere tydeligt, analysere og finde løsninger, vinde tillid og skabe trygge relationer. Og vi bruger disse byggesten hele tiden: Når vi inviterer til et kaffemøde. Når vi rådgiver om den bedste løsning. Når vi har brug for at vinde andres tillid. Når vi ønsker os at vinde tilslutning til de ideer, vi har. Når vores mål kræver, at vi kan samarbejde med andre.

Syv moduler

Lær-at-sælge-forløbet består af syv moduler, som kan sammensættes efter behov og skræddersyes til den konkrete sammenhæng.

Modul 1: Din rolle

Lær hvordan du kan opnå status som Trusted Advisor, hvilket er den altafgørende nøgle til succes, når du arbejder med rådgivning, salg eller anden form for vidensbaseret formidling.


Modul 2: Kend typen

På dette modul får du en grundig introduktion til persontype-værktøjet Jungs Type Indeks (JTI). Du tager selv en JTI-persontypetest og modtager derefter en professionel tilbagelæsning, dvs. en dybdegående samtale om testens resultater. Dette giver dig en vigtig viden om egne og andres præferencer. Du vil lære at sætte denne viden ind i din arbejdsmæssige kontekst, så du kan genkende dine kunders og kollegers præferencer og derigennem blive mere bevidst om, hvordan du kommunikerer og bygger relationer.


Modul 3: Værktøjskassen

Vi træner de vigtigste kommunikative værktøjer: Lytteteknik, spørgeteknik, håndtering af indvendinger, tonalitet og kropssprog.


Modul 4: Salgsprocessen

Salgets syv stadier: Lær at gøre det rigtige – på det rigtige tidspunkt!
 


Modul 5: 360-graders lead-validering

Dette uundværlige supplement til din værktøjskasse giver dig en sikker og struktureret opskrift på, hvordan du kan arbejde med de rigtige leads på den rigtige måde, så du når dine salgsmål - og ikke overser hverken potentielle muligheder eller skjulte fælder.


Modul 6: Præsentationsteknik

Du skal fremstå overbevisende og have stor personlig gennemslagskraft, når du præsenterer produkter og tilbud. Din rolle er ikke kun at sælge men også at være din kundes samarbejdspartner. Vi træner de teknikker og det mindset, der hjælper dig til at lykkes.


Modul 7: Kom i mål

For både at nå dine salgsmål og få glade kunder, der vender tilbage igen og igen, har vi fokus på forhandling, på hvordan du lukker et salg, og hvordan du derigennem skaber succeser for både dig selv og dine kunder. Vi tager de salgspsykologiske briller på for at finde de bedste løsninger.


 

Med din nye salgs-psykologiske indsigt bliver du endnu bedre til både at opbygge stærke og tillidsfulde relationer til dine kunder og imødekomme deres behov. Både dem de ved, de har og dem, de endnu ikke har opdaget. Det gør dig til en endnu dygtigere sælger og styrker din rolle som kundens trusted advisor.